Jelenlegi hely

Múzeumi Vizuális Tanoda

 

Múzeumi Vizuális Tanoda

8. foglalkozás

Csendélet – Virág, gyümölcs, drapéria

2017.11.09.

Művészi gyakorlat és gyönyörködtetés céljából születnek a csendéletek, amelyeken növények mellett apró élőlények és élettelen tárgyak is megjelenhetnek. A különböző korszakok, azonban különböző ízlést diktáltak, befolyásolva a képi világot.

Csendélet: festőien csoportosított tárgyak, gyümölcsök, virágok, használati eszközök szerepelnek rajta

7. foglalkozás

Tájképek – Erdők, mezők, ameddig a szem ellát

2017.10.26.

Egy művész számára a tájkép pusztán a festői látvány megörökítésére szolgál? Melyek azok az eszközök, amelyek feltétlen szükségesek ahhoz, hogy a kompozíció jól sikerüljön és képes legyen visszaadni a látványt. Minden esetben ragaszkodni kell a látottakhoz?

Tájkép: a természet egy-egy kiragadott részletét ábrázolja, erdőt, mezőt, hegyet, folyót, tengert, tavat, települések látképét, utcarészleteket

6. foglalkozás

Csataképek – Vért, dárda, kard

2017.10.19

A csataképek a harcok döntő pillanatát ábrázolják.

Miért volt fontos egy-egy ilyen véres ütközet megörökítése és kik a képek főszereplői?

Csatakép: a jelentős háborúk hőseit a csata döntő pillanatában jeleníti meg

 

 

 

5. foglalkozás

 Zsánerképek – Vidám társaság

2017.10.12

Egyes képek történeteket mesélnek el. De hogyan lehet egy összetett cselekményt egyetlen műalkotáson megjeleníteni.

Zsánerkép vagy életkép: a mindennapi emberek életének egy-egy jelenetét vagy alakját ábrázolja

4. foglalkozás

2017.09.28

A művészetnek ára van!

Mitől értékes egy kép? Vannak jól és rosszabbul sikerült műalkotások, de kinek a dolga eldönteni, mi a szép és mi a csúnya? Értékítélet a vizuális művészetek terén.Árverés vagy aukció: az értékesítés olyan fomája, amely során a legmagasabb árajánlatot tevő vásárolhatja meg az eladásra kínált műtárgyat

3. foglalkozás

2017.10.05

Arcképek – Tükröm-tükröm, mondd meg nékem!

Mit mond el rólunk az arcképünk? Az emberek miért tartották fontosnak, már a történelem kezdete óta, hogy megörökítsék magukat az utókornak? Mit üzennek a portrék?

Portré vagy arckép: egy személy szobrászati, festészeti vagy fényképeszeti műben rögzített képmása

 

2. foglalkozás

2017. szeptember 21. csütörtök

Sipos Anna, Hajdu Franciska

Miért gyűjt képeket a múzeum?

Ismerkedés a múzeum működésével, a képzőművészeti gyűjtemény fontosságával. A gyerekek felfedezik a raktár titkait és megtanulják, hogyan kell bánni a műtárgyakkal.

Múzeum: a kulturális javak (műtárgyak) tudományosan rendszerezett gyűjteményeit őrző intézmény

 

1. foglalkozás

2017. szeptember 14. csütörtök

Sipos Anna, Hajdu Franciska

Ismerkedés, bevezetés, csapatépítés

 

 

 

 

 

FELHÍVÁS

Légy a Laczkó Dezső Múzeum tanodása!

-          ingyenes, múzeumi vizuális tanoda

-          30 alkalmas kreatív, alkotó szakkör

-          3-6. osztályos, általános iskolás diákok számára (15 fő)

-          heti rendszeres foglalkozások, alkalmanként hétvégi programok

-          csütörtökönként 14:30-tól a múzeum Tanulmányi Raktárában (Veszprém Török Ignác utca 5.)

-          Sipos Anna művészettörténész és Hajdu Franciska kulturális menedzser vezetésével

-          művészettörténeti és muzeológiai ismeretek, restaurátori műhelymunka, kreatív alkotófeladatok, festés, rajzolás

-          műterem- és múzeumlátogatások

-          csoportos záró kiállítás az elkészült alkotásokból

Első foglalkozás: 2017. szeptember 14. csütörtök 14:30

Jelentkezés és bővebb információ: Hajdu Franciska kulturális menedzser hajdufranciska@ldm.hu +36205486325

 

A tehetséggondozó program az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt Nemzeti Tehetség Program NTP-KULT- 17- 0019 számú pályázat keretein belül valósul meg.

 

 

Kivonat a pályázatra beadott portfólióból

Célkitűzéseink

Laczkó Dezső Vizuális Tanodája fő célként a gyermekek vizuális készségeit és helyi művészeti értékek iránti jártasságát kívánja fejleszteni. Nemzeti Tehetség Program segítségével már felfedezett tehetségek és további tehetségígéretek képzése, tehetséggondozása, műalkotások születése a cél. A Laczkó Dezső Múzeum képzőművészeti gyűjteményének felélesztése, újragondolása, olyan gyermekek által, akik nyitottságot mutatnak a téma és az alkotó munka iránt. Hozzuk közelebb őket térben és időben!

Tehetséggondozás menete

A 60 órás tehetséggondozó műhelymunka során 15 tehetség és fiatal tehetségígéret, 30 alkalommal találkozik és alkot együtt a Tanulmányi Raktár foglalkoztatójában.  A közös munka során fejlesztjük térbeli és vizuális érzéküket. Alkotó csoportként hozzák létre egyedi, kanonizált műalkotások parafrázisait, közösen építenek kiállítást, és disputa valamint komoly szakmai támogatás útján kortárs műtárggyal bővítik a gyűjteményt. Célunk a jövő tehetségeinek felkarolása! A kis csoportos alkotó munka során teret és időt hagyunk egymás segítésére, fontos eleme az elméleti képzésnek a disputa helyzetek megteremtése és koordinálása.

A tanodai tanév felépítése

A foglalkozássorozat szeptember elején indul, drámajátékokkal ismerkedő feladatokkal. Az év jelentős részében a Tanulmányi Raktárban tartunk elméleti és gyakorlati, alkotó foglalkozásokat. A projekt utolsó harmadában kortárs veszprémi alkotókat kérünk fel a foglalkozások megtartására műterem látogatással egybekötve. Egy napos kirándulás során a badacsonyi Egry Emlékházba látogatunk. Ezen kívül csoportosan tekintünk meg kiállításokat, részt veszünk a múzeum családi és gyermek rendezvényein, ingyenesen bekapcsolódhatnak a Gombrich Mester Művészeti Tanodája programjaiba.