Jelenlegi hely

Múzeumi Vizuális Tanoda - NTP-KULT-18-0007

Képes beszámoló a foglalkozásokról

 

 

Illusztrációk – Képzelet és valóság határán

2018.12.13

Regényekhez, versekhez vagy épp mesekönyvekhez is készülhet illusztráció. De mi ezeknek a képeknek a célja és mi alapján dönti el a művész, hogy melyik jelenetet ragadja ki?

Bonyolult szimbólumok

2018.12.06

Egyes képeken a legkisebb részlet is üzenetet hordoz. Okkal jelennek meg bizonyos színek, gyümölcsök vagy épp állatok. Hétköznapi ikonográfia a művészetben.

 

Divatlapok a 19. századból – Te ezt felvennéd?

2018.11.29

Divatlapok sokkal régebb óta léteznek, mint gondolnánk. De vajon ki számított csinosnak több mint 100 évvel ezelőtt? Milyen ruhadarabokat kedveltek?

Mitológiai és vallásos képek

2018.11.22

Míg a mitológiai tárgyú képeken egy-egy narratív jelenet áll a középpontban, addig a vallásos képek a személyes áhítat eszközéül szolgálnak. Mindkettőben közös azonban, hogy minden apró megjelenített részlet mélyebb üzenetet hordoz. Mik ezek és hogyan ismerhetőek fel? Ismerkedés az ikonográfia alapjaival.

 

Csendélet – Virág, gyümölcs, drapéria

2018.11.15

Művészi gyakorlat és gyönyörködtetés céljából születnek a csendéletek, amelyeken növények mellett apró élőlények és élettelen tárgyak is megjelenhetnek. A különböző korszakok, azonban különböző ízlést diktáltak, befolyásolva a képi világot.

 

Tájképek – Erdők, mezők, ameddig a szem ellát

2018.11.08

Egy művész számára a tájkép pusztán a festői látvány megörökítésére szolgál? Melyek azok az eszközök, amelyek feltétlen szükségesek ahhoz, hogy a kompozíció jól sikerüljön és képes legyen visszaadni a látványt. Minden esetben ragaszkodni kell a látottakhoz?

 

 

 

 

Zsánerképek – Vidám társaság

2018.10.25

Egyes képek történeteket mesélnek el. De hogyan lehet egy összetett cselekményt egyetlen műalkotáson megjeleníteni.

 

Csataképek – Vért, dárda, kard

2018.10.18.

A csataképek a harcok döntő pillanatát ábrázolják. Miért volt fontos egy-egy ilyen véres ütközet megörökítése és kik a képek főszereplői?

 

Arcképek – Tükröm-tükröm, mondd meg nékem!

2018.10.11

Tanulmányi Raktár

Mit mond el rólunk az arcképünk? Az emberek miért tartották fontosnak, már a történelem kezdete óta, hogy megörökítsék magukat az utókornak? Mit üzennek a portrék?

Színtan

2018.10.04

Tanulmányi Raktár

Itten féle színkör, színtan, komplementer színek

 

 

A művészetnek ára van!

2018.09.27

Tanulmányi Raktár

Mitől értékes egy kép? Vannak jól és rosszabbul sikerült műalkotások, de kinek a dolga eldönteni, mi a szép és mi a csúnya? Értékítélet a vizuális művészetek terén.

 

 

 

 

Miért gyűjt képeket a múzeum?

2018.09.20

Tanulmányi Raktár

Ismerkedés a múzeum működésével, a képzőművészeti gyűjtemény fontosságával. A gyerekek felfedezik a raktár titkait és megtanulják, hogyan kell bánni a műtárgyakkal.

 

 

 

 

Felhívás

 

Érdekel a művészet?

Kíváncsi vagy a múzeum raktárában rejlő kincsekre?

Festenél, rajzolnál, alkotnál veszprémi alkotók nyomdokaiba lépve?

Légy a Laczkó Dezső Múzeum tanodása!

Első foglalkozás: 2018. szeptember 13. csütörtök 14:30

Jelentkezés és bővebb információ: Hajdu Franciska kulturális menedzser hajdufranciska@ldm.hu +36205486325

A tehetséggondozó program az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt Nemzeti Tehetség Program NTP-KULT- 18- 0007 számú pályázat keretein belül valósul meg.

  • ingyenes, múzeumi vizuális tanoda
  • 35 alkalmas kreatív, alkotó szakkör
  • 3-6. osztályos, általános iskolás diákok számára (15 fő)
  • heti rendszeres foglalkozások, alkalmanként hétvégi programok
  • csütörtökönként 14:30-tól a múzeum Tanulmányi Raktárában (Veszprém Török Ignác utca 5.)
  • Sipos Anna művészettörténész és Hajdu Franciska kulturális menedzser vezetésével
  • művészettörténeti és muzeológiai ismeretek, restaurátori műhelymunka, kreatív alkotófeladatok, festés, rajzolás
  • műterem- és múzeumlátogatások
  • csoportos záró kiállítás az elkészült alkotásokból

 

Kivonat a pályázatra beadott portfólióból

Célkitűzéseink

A Múzeumi Vizuális Tanodája fő célként a gyermekek vizuális készségeit és helyi művészeti értékek iránti jártasságát kívánja fejleszteni. Nemzeti Tehetség Program segítségével már felfedezett tehetségek és további tehetségígéretek képzése, tehetséggondozása, műalkotások születése a cél. A Laczkó Dezső Múzeum képzőművészeti gyűjteményének felélesztése, újragondolása, olyan gyermekek által, akik nyitottságot mutatnak a téma és az alkotó munka iránt. Hozzuk közelebb őket térben és időben!

Tehetséggondozás menete

A 70 órás tehetséggondozó műhelymunka során 15 tehetség és fiatal tehetségígéret, 35 alkalommal találkozik és alkot együtt a Tanulmányi Raktár foglalkoztatójában.  A közös munka során fejlesztjük térbeli és vizuális érzéküket. Alkotó csoportként hozzák létre egyedi, kanonizált műalkotások parafrázisait, közösen építenek kiállítást, és disputa valamint komoly szakmai támogatás útján kortárs műtárggyal bővítik a gyűjteményt. Célunk a jövő tehetségeinek felkarolása! A kis csoportos alkotó munka során teret és időt hagyunk egymás segítésére, fontos eleme az elméleti képzésnek a disputa helyzetek megteremtése és koordinálása.

A tanodai tanév felépítése

A foglalkozássorozat szeptember elején indul, drámajátékokkal ismerkedő feladatokkal. Az év jelentős részében a Tanulmányi Raktárban tartunk elméleti és gyakorlati, alkotó foglalkozásokat. A projekt utolsó harmadában kortárs veszprémi alkotókat kérünk fel a foglalkozások megtartására műterem látogatással egybekötve. Egy napos kirándulás során a badacsonyi Egry Emlékházba látogatunk. Ezen kívül csoportosan tekintünk meg kiállításokat, részt veszünk a múzeum családi és gyermek rendezvényein, ingyenesen bekapcsolódhatnak a Gombrich Mester Művészeti Tanodája programjaiba.

 

A tehetséggondozó program az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő és az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kiírt Nemzeti Tehetség Program NTP-KULT- 18- 0007 számú pályázat keretein belül valósul meg.

 

Csatolmány: